Medyczny trening grupowy

Medyczny trening to forma aktywności fizycznej realizowana z pomocą doświadczonego fizjoterapeuty, którego celem jest przywrócenie bądź utrzymanie zdrowia, kondycji, a także prawidłowej postawy i masy ciała. Polega na treningu całego ciała w formie specjalnie dobranych ćwiczeń oraz bazuje na metodach stosowanych w treningach sportowych.

 

Dla kogo?

Może stosować go każdy – niezależnie od wieku, płci czy powodu.

  • Podtrzymuje aktywność fizyczną,
  • Buduje świadomość własnego ciała,
  • Wspiera zdobywanie wiedzy o własnym ciele
  • Pomaga w rehabilitacji,
  • Poprawia możliwości organizmu co przekłada się na lepsze osiągnięcia w sporcie.

* warunkiem uczestnictwa w zajęciach jest odbycie spotkania diagnostycznego z fizjoterapeutą

grafik
MEDYCZNY TRENING ROZCIĄGAJĄCY (PONIEDZIAŁEK)

Dedykowany osobom z dolegliwościami ortopedycznymi, neurologicznymi, reumatoidalnymi i krążeniowo-oddechowymi, uprawiającymi sport amatorsko oraz zawodowo. Zapewnia prawidłową ruchomość stawów, właściwą rozciągliwość chrząstki stawowej, więzadeł, ścięgien oraz mięśni. Jest podstawą profilaktyki urazów.

 

Trening ten:

  • Poprawia ukrwienie mięśni
  • Przygotowuje ciało do wzmożonej aktywności fizycznej
  • Eliminuje bolesne dolegliwości i te ograniczające swobodę ruchu
  • Poprawia kondycję psycho-fizyczną
MEDYCZNY TRENING WZMACNIAJĄCY (WTOREK)

Przeznaczony jest prawie dla każdego, w tym również dla seniorów. Poprawia wytrzymałość siły mięśni i podstawy. Trening wykorzystuje ćwiczenia o charakterze statycznym, a przy tego typu ćwiczeniach najważniejsza jest technika, tj. precyzja wykonywania konkretnych ćwiczeń i umiejętność tzw. czucia mięśnia.

 

Zaletami tego typu aktywności fizycznej są:

  • Poprawa jakości czynności dnia codziennego i czynności sportowych
  • Dobrze wzmocnione mięśnie poprzez wzmocnienie ich sprawności oraz elastyczności
  • Wsparcie dla treningu redukcyjnego
  • Wysmukla i rzeźbi ciało
  • Nauka kontroli własnego ciała
  • Redukcja poczucie zmęczenia i stresu
MEDYCZNY TRENING KRĘGOSŁUPA (ŚRODA)

Przeznaczony jest dla osób w każdym wieku, którym doskwiera ból kręgosłupa. Chcących zadbać o swoje zdrowie i zmniejszyć dolegliwości kręgosłupowe oraz zapobiec ich występowaniu w przyszłości. Do przyczyn powodujących ból kręgosłupa zaliczamy m.in. siedzący tryb pracy, brak aktywności fizycznej, niewłaściwe wykonywanie codziennych czynności. Medyczny trening kręgosłupa pomaga złagodzić skutki złych nawyków oraz wdrożyć w życie prawidłowe.

 

Regularne wykonywanie ćwiczeń:

  • Zmniejsza dolegliwości bólowe
  • Poprawia ruchomość stawów
  • Poprawia sprężystość ciała
  • Zachęca do aktywnego stylu życia
MEDYCZNY TRENING WZMACNIAJĄCY KOŃCZYNY DOLNE (CZWARTEK)

Piękne i zdrowe nogi to marzenie każdego. Od ich dobrej kondycji zależy bowiem zdrowie i dobre funkcjonowanie całego organizmu. Stały ucisk naczyń krwionośnych oraz brak ruchu powodują, że w nogach zatrzymuje się woda, powstają: obrzęki, a w następstwie żylaki oraz inne dolegliwości na przykład stawów. W takim przypadku najlepsze co można zrobić to wzmocnić mięśnie nóg, przez co zostanie pobudzone krążenie, nastąpi redukcja nadmiaru płynów.

 

Ćwiczenia mięśni nóg:

  • Modelują mięśnie łydek, pośladków i pleców
  • Wzmacniają nogi
  • Poprawiają krążenie, eliminują toksyny i wodę z organizmu
  • Poprawia wytrzymałość
  • Poprawia ruchomość stawów właściwą rozciągliwość chrząstki stawowej, więzadeł, ścięgien i mięśni.

Trening przeznaczony dla osób aktywnych, jak również dla tych którzy chcą rozpocząć aktywność w postaci marszów i biegów.

MEDYCZNY TRENING SIŁY I KSZTAŁTOWANIA MIĘŚNI BRZUCHA (PIĄTEK)

Siła jest fundamentem do rozwoju cech motorycznych takich jak, szybkość, moc, wytrzymałość czy koordynacja ruchowa. Trening siłowy w najprostszy sposób można określić, jako taką aktywność fizyczną, która ma na celu poprawę sprawności mięśniowej dzięki pokonywaniu oporu zewnętrznego lub przeciwstawianiem się mu kosztem wysiłku mięśniowego. Silne mięśnie brzucha zapewniają właściwą stabilizacje dla tułowia, powodują wzrost wytrzymałości w czasie wszystkich czynności dnia codziennego.

 

  • Wzrost wytrzymałości mięśniowej
  • Poprawa stabilizacji centralnej tułowia
  • Zmniejszenie tkanki tłuszczowej
  • Poprawę ogólnej siły mięśniowej i koordynacji ruchowej
  • Zmniejszenie ryzyka występowania kontuzji
  • Poprawę ogólnego stanu zdrowia

Dedykowana dla osób ze schorzeniami kręgosłupa, wadami postawy, schorzeniami metabolicznymi, jak również dla osób pragnących wyszczuplić ciało.